dilluns, de febrer 16, 2009

Xoriços! -*- Chorizos!

Hooola que tal!

El passat pont de la puríssima vam anar a Galícia, a casa d'un amics, a veure com la família feia la matança i preparava, entre d'altres coses, uns xoriços boníssims.
Vaig endur-me la càmera de video de ma germana per documentar convenientment un event tant important, amb l'idea de poder, algun dia, fer quelcom semblant.
La veritat és que al principi em feina una mica de cosa això d'anar de catalanet turista amb una càmera gravant aquí i allà... Però la veritat és que, o ho feia així, o al cap d'un temps ja no recordaria res!

Com que ni tenim porcs, i a més, matar una bèstia de gairebé 200 kg per fer pràctiques no em sembla gaire assenyat, vaig passar al plan B: els experiments es fan amb gassosa.
És a dir, vaig comprar diverses peces de porc al supermercat (puntes de llom, cuixa de porc, etc...) i a principis de gener, em vaig animar a fer xoriços!
Els budells per embutir els vaig comprar a la Botifarreria de Santa Maria (al Born) que és l'únic lloc on s'em va acudir que en podrien vendre a Barcelona... Algú té una idea millor?

I la màquina de picar carn ja la tenia de fa moooolts anys... La vaig demanar per Reis fa gairebé 10 anys! Ja veus... sóc un paio previsor! (només fa en fa 3 que tenim la masia).
Doncs aprofitant les vacances de Nadal, amb ajuda de la Karen, vam posar en marxa el primer intent de fer xoriços i "fuets celtes" (és a dir, fuets amb una mica d'influència gallega i irlandesa...).

La veritat és que crec que ha sortit prou bé. Fa setmanes que en menjo i encara estic viu. Dos companys de la feina que es van animar a provar-los encara em parlen. El cap de setmana passat els meus pares en van menjar... i encara no he heredat res!
I el proper cap de setmana passarem l'examen de qualitat de la Marta i en Pablo, experts en embotits gallecs... a veure com va!
PD: Seguint la tècnica gallega, van tenir un toc de fumat!
PD2: Com veieu, la Pebra no es perdia detall!!
...ooOoo...


Hooola que tal!

El pasado puente de la puríssima fuimos en Galicia, a casa de un amigos, a ver como la familia hacía la matanza y preparaba, entre otros cosas, unos xoriços buenísimos. Me llevé la cámara de video de mi hermana para documentar convenientemente un evento tan importante, con la idea de poder, algún día, hacer algo parecido.
La verdad es que al principio me dió un poco de cosa esto de ir de catalanito turista con una cámara grabando aquí y allá... Pero la verdad es que, o lo hacía así, o al cabo de un tiempo ya no recordaría nada!
Como que no tenemos cerdos, y además, matar una bestia de casi 200 kg para hacer prácticas no me parece demasiada sensato, pasé al plan B: los experimentos se hacen con gaseosa.
Es decir, compré varias piezas de cerdo en el supermercado (puntas de lomo, piera de cerdo, etc...) y a principios de enero, me animé a hacer chorizos!
Las tripas para embutir las compré en la Botifarreria de Santa Maria (en el Barri del Born) que es el único lugar dónde se me ocurrió que podrían vender en Barcelona... Alguien tiene una idea mejor?
Y la máquina de picar carne ya la tenía de hace muuuuchos años... La pedí para Reyes hace casi 10 años! Ya ves... soy un tio previsor! (sólo hace hace 3 que tenemos la masía).
Pues aprovechando las vacaciones de Navidad, con ayuda de Karen, pusimos en marcha el primer intento de hacer chorizos y "fuets celtas" (es decir, fuets con algo de influencia gallega e irlandesa...).
La verdad es que creo que ha salido bastante bien. Hace semanas que como y todavía estoy vivo. Dos compañeros del trabajo que se animaron a probarlos todavía me hablan. El fin de semana pasado mis padres comieron... y todavía no he heredado nada! Y el próximo fin de semana pasaremos el exámen de calidad de Marta y Pablo, expertos en embutidos gallegos... a ver cómo va!

PD: Sigueindo la técnica gallega, tuvieron un toque ahumado!
PD2: Com veis, la Pebra no se perdía detalle!!
Versión en castellano...